söndag 10 juni 2007

Flanera var ordet!

Idag har jag tillbringat eftermiddagen med vår lokala moderatförening i Vasastan. De är så bra! Vi hade bland annat en workshop om hur vi kan rekrytera nya förmågor. Alla är måna om att vi vill engagera och lyfta fram personer med olika erfarenheter och bakgrunder och vår förening är ett bra exempel på det. De flesta har inte en lång bakgrund i partiet men ändå har de kommit in och aktiverat sig och är idag förtroendevalda eller är ansvariga för olika projekt. Vi vill ha fler bra förmågor så därför ska vi ut och nätverka för att attrahera fler begåvningar till vår förening.

På kvällen var jag på sommarmingel hos Landshövdingen. Jag talade bland annat med Nordiska Museets chef som berättade att hon dragit in miljoner i fredags på en välgörenhetsgala som liknar koncept som amerikanerna är duktiga på. Det var en riktigt driven kvinna och vi bestämde att vi ska ses snart för att diskutera en jobb- och kultursatsning. De flesta på minglet var mer eller mindre kända företrädare för kultur, politik och näringsliv i Stockholm. Henrik Landerholm på Försvarshögskolan hade ny kostym. En sommarvit linnekostym som var grym. Några kvinnor hade hatt. Det är så vackert. Jag vill också ha en stor hatt som jag kan flanera runt i.

Sen gick jag förbi videobutiken. Hyrde Marie Antoinette. Sen pekade jag på The office - den amerikanska versionen, säsong 2, och sa till expediten att jag ville köpa den. Den kostade över 400 spänn. När jag kom hem insåg jag att jag sett de flesta avsnitt. Surt sa räven.

Inga kommentarer: