onsdag 16 maj 2007

Bleknos

I går kväll fick jag möjlighet att delta på SNS Visions nätverksträff som är ett nätverk mellan politik, näringsliv och journalistik. Det var flera bekanta personer på plats och jag ser fram mot fortsatt aktiviteter. Lena Ek, europaparlamentariker (c), föredrog miljöpolitik och hon imponerar verkligen med sina kunskaper på miljöområdet. Kvinnan verkar extremt påläst om det mesta inom miljö.

Idag har jag suttit med en artikel som ska hinnas skicka till redaktionerna innan Kristi Himmelsfärd men jag är rädd att det är för sent. Det handlar om lockpriser på bostadsmarknaden där jag förespråkar att branschen har det främsta ansvaret för självreglering och att vi i möjligaste mån bör undvika lagstiftning. Vi kan inte lagstifta om allt, det blir absurt.

Klockan 16 är det votering, innan dess ska jag hunnit med att formulera en inbjudan till det seminarium som jag och Annika Qarlsson från centern ansvarar för i juni om ungdomsarbetslöshet.

haha, förresten...angående fotot med Fuglesang. Jag får ofta en röd näsa så jag tänkte att jag skulle bättra på med puder innan jag mötte Discovery besättningen. Tyvärr så blev det inte så lyckat eftersom min näsa lyser kritvit mot röda kinder på fotot :-) Jag föredrar hellre min röda nos mot den där blekvita på kortet

Inga kommentarer: