onsdag 11 april 2007

O som är onsdag

Riksdagsgruppen försenades i går så att jag aldrig hann hjälpa Anna att flytta, tyvärr var det mesta som avhandlades rätt ointressant (så är det relativt ofta på våra gruppmöten)

Men idag började dagen riktigt riktigt bra. Jag fick träffa Discoverybesättningen som var i Stockholms stadshus och jag blev även fotad tillsammans med Christer Fuglesang! Jag ville säga något smart om rymden till honom men fick tunghäfta. Det enda jag kunde tänka på var hon som blev psyksjuk och hade planer på att kidnappa deras kollega. Men, det kändes liksom inte rätt att fråga om henne....så jag log mest och gömde mig bakom kameran. Men! till en besättningsman fick jag fram att vi i Sverige inte äter croissanter till frukost trots att det serverades under denna frukost. Hm....ett synnerligen smart inlägg eller hur?

Jag träffade coola Maria från Shenet också och vi passade på att diskutera behovet av att lyfta entreprenörernas villkor, något som behövs diskuteras mer än vad som sker idag. Jag har också tagit del av ett seminarium som vänsterpartiet arrangerade idag om nackdelarna (enligt dem) med tidsbegränsade anställningar. Det kan vara bra att vara påläst om deras retorik eftersom jag ska ansvara för debatten från moderaternas sida när den kommer upp i maj. Men efter att ha lyssnat på dem så kan jag bara säga:

-Hey vänsterpartiet! 1800-talet ringde och vill ha tillbaka sin retorik!

:-)

Inga kommentarer: