onsdag 14 mars 2007

Vi lyckades!

Seminariet är nu avslutat. Det kom cirka 85 personer, däribland många som arbetar dagligen med sexualbrott. Lotta gav en riktigt bra inledning och överlämnade nästan 20 000 namnunderskrifter till justitieministern som också talade.

Det var så roligt att få ta del av panelens expertkunskaper. Jag hade gärna lyssnat i flera timmar men vi hade avsatt en timme just för att konkretisera och för att fler skulle kunna komma. Det kan vara svårt att människor att komma till heldagsseminarium.

Ekot, TT, City och en massa andra medier har rapporterat om seminariet. Det känns så bra att mitt, Lotta och Daniels hårda arbete gav utdelning. Seminariet markerar en början på en lång rad aktiviteter som jag och Lotta med flera kommer att fortsätta att genomföra i syfte att förebygga och motverka våldtäkter.

Vill du vara med i vårt nätverk? Kontakta mig på anna.konig.jerlmyr@riksdagen.se

Nu är jag helt slutkörd, sov knappt en blund i natt. Jag var på arbetet innan 08.00 imorse så jag tänker åka hem och vila upp mig efter voteringen klockan 16.00. Därefter ska jag sätta tänderna i morgondagens debatt om entreprenörsskap i skolan. Elin Ek, känd som Grynet, kommer att vara moderator.

Inga kommentarer: