söndag 25 mars 2007

home sweet home

Tillbaka i Sverige igen - en Grappa, en balsamvinäger och en olivolja rikare. Bagaget kom tillbaka och mina inköp klarade resan.

Konferensen var givande, diskussionerna var ovanligt öppna, ärliga och konstruktiva. Ibland när man åker på konferenser om europeisk politik så riskerar de att kretsa kring "the common values of the european identity" vilket innebär att det ofta blir mest vackra ord men inget konkret. Så var det inte nu. Vi avhandlade frågor som: gasledningen, den polska regeringen, miljösamarbetet kring Östersjön och hur Östersjöländerna bör förhålla sig till Ryssland.

Jag åkte hem med många nya kunskaper och nya bekanta inom politiken. Tre av mina norska kollegor åt lunch nere i byn och när de frågade efter dessert blev de erbjudna prosituterade. Inte helt ovanligt att sådant händer men lika beklagligt varje gång.

Ska försöka att lägga mig tidigt, jag ska ju upp innan klockan sex imorgon för att åka till Örebro

Inga kommentarer: