onsdag 21 mars 2007

Diplomatitrubbel

Imorgon kommer Arbetsmarknadsdepartementets proposition om jobb- och utvecklingsgarantin. Den kommer att beröra både a-kassa och AMS-struktur. Jag hoppas att jag kan få se den tidigt så att det går att kommentera förslaget.

Annars börjar dagen tidigt då jag och Ulf Holm (mp) i utskottet är värdar för ett seminarium om lönebildning där Almega står för innehållet. Därefter ska jag fotograferas för Plaza Kvinna och bli intervjuad av Metro. Sen blir det votering, kampanj vid Prisextra och styrelsemöte. Kvällen avslutas med att packa, vid sexsnåret på fredag går planet till Italien där jag ska hålla ett kortare anförande om vad som är viktigt i svensk politik just nu. På måndag reser jag och partisekreteraren till Örebro men det berättar jag mer om lite senare.

Kubas påhopp på Sverige är förövrigt riktigt underhållande eftersom det är så galet. Vårt land liknas vid Nazityskland men det är klart att kunskap om omvärlden inte är det en diktatur brukar vara särskilt angelägna om att sprida.

Förövrigt undrar jag om Perssons ord om Nordkorea nått dem? " Lik i en glasburk", "Porrknutte" osv. det kan bli svårare med svenska diplomatkontakter där framöver...

Inga kommentarer: