torsdag 29 mars 2007

Avrapportering

Är hemma igen efter att ha besökt Israels ambassadråd tillsammans med några andra riksdagsledamöter och diplomater. Det var oerhört trevligt och jag fick möjlighet att tala om arbetsmarknadspolitik med både danska och australienska diplomater.

Annars har jag träffat en grupp journalister idag som var på utbildning om riksdagens arbete. Jag berättade om hur ensamt det kan vara att arbeta i riksdagen men samtidigt hur givande och roligt det är. Det blir mycket hur man gör det till och jag känner definitivt att mitt nätverk av vänner i riksdagen hjälper och stärker mig.

Jag och Christian Holm mötte också en grupp vitryska ungdomar som var på besök i riksdagen. Tyvärr missade jag stora delar av debatterna i arbetsmarknadsutskottet idag men jag följde dem så gott jag kunde.

Jag har också skrivit ett pressmeddelande om utförsäljning av statliga Lernia AB som skickas ut under morgondagen. Staten ska inte äga bemanningsföretag! Har också hunnit med en kaxig artikel om jämställdhet som jag hoppas kan bli publicerad.

Nu ska jag se på Seinfeldt - ett av mina favoritprogram på TV

Inga kommentarer: