tisdag 13 februari 2007

Tråkigt om det blir för mycket fokus på titulering

Jag har idag fått motta många positiva kommentarer kring vårt besök i Kristianstad. Det är viktigt att vi åker, tycker många. Visst finns det många frågor som är viktiga. Miljöfrågan är en, att jag tycker så framgår nog av min blogg. Att uppmuntra unga företagare är en annan..

Arbetet med att få fler i arbete och minska våldtäkterna är också avservärt viktigt...iallafall för mig.

Det finns ingen konservativ eller liberal linje i just detta, titulering har jag alltid tyckt varit något av en märklig företeelse i politiken. En onödig diskussion som brukar föras av dem som talar mest och gör minst. Jag väljer att inte sätta etikett på mig själv. Andra gör det. Oavsett bör vi respektera varandras skillnader i åsikter. Då blir det dynamik och det är betydligt bättre för idéutvecklingen.

Inga kommentarer: