onsdag 14 februari 2007

Skärpning

I går skrev min riksdagskollega Oskar Öholm en debattartikel på Expressen i syfte att lyfta upp diskussionen om behovet av en ny agenda för framtiden. Jag håller med honom om att livskvalitetsfrågor kan tilltala den yngre generationen där miljö och jämställdhet kan inkluderas. Det finns också olika åsikter som ryms inom moderaterna när det rör dessa frågor.

Jag bytte ett par ord med Oskar utanför plenisalen och han berättade att han fått grova personliga påhopp per mail angående artikeln... från många liberaler. Jag blir så trött på denna sluggermentalitet. Finns det kritik att framföra, gör det sakligt. Sänk er inte till vänsteraktivisternas nivå utan se till att föra en konstruktiv diskussion.

En annan sak, fick ett mail från en språkforskare som undrar hur jag vill titulera mig själv. Riksdagsman? Riksdagskvinna? Riksdagsledamot?

Jag kallar mig riksdagsledamot. Inget annat.

Inga kommentarer: